DİL İMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ARALIK AYI FAALİYET RAPORU
Dilimizin zenginlikleri projesini yürütmek için okul yürütme komisyonu kurulmuştur. Komisyon Başkanı Okul Müdür Yardımcımız Emel KARACA, Anasınıfı Öğretmenleri Serap BOYRAZ BALCIOĞLU, Neslihan KARAKUZ, Ayşe BOZDAĞ, Yaprak ÜNSAL ve Derya AYDOĞDU’ dan oluşturulmuştur.
Haber Mektubu, Bülten ve Yazışma Hazırlıkları
Proje ile ilgili ailelerin bilgilendirilmesi amacıyla haber mektubu, bülten ve yazışma gibi hazırlıklar yapılmıştır. Bu hazırlıklarda projenin amacı, kapsamı ve hedefleri hakkında bilgiler yer almıştır. Ayrıca ailelere projeye nasıl katılabilecekleri ve katkıda bulunabilecekleri konusunda yönlendirmeler yapılmıştır.
Çevrimiçi/Yüz Yüze Toplantılar
Aileler ile çevrimiçi/yüz yüze toplantılar yapılarak proje hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Toplantılarda projenin amacı, kapsamı ve hedefleri hakkında bilgiler paylaşılmış, ailelerden projeye destek olmaları ve katkıda bulunmaları istenmiştir.
Etkinlik Gözlemciliği
Çocukların sözel dil becerilerini geliştirmeye yönelik yürütülen Türkçe dil etkinliğine aileler gözlemci olarak katılım sağlamıştır. Etkinlikte, öğretmen hikaye anlatmış, ailelerin hikayenin nasıl anlatıldığını gözlemlemeleri sağlanmıştır. Etkinlik sonunda, ailelerden hikaye anlatımı ile ilgili görüş ve önerileri alınmıştır.
Birlikte Katılım Gösterilecek Faaliyet (Yerli Malı Etkinliği)
Ailelerin ve çocukların birlikte katılım göstereceği bir faaliyet uygulanmıştır. Bu faaliyette, aileler ve çocuklar bir araya gelerek yerli malı kutlaması yapmışlardır. Aileler ve çocuklar Yerli Malı ile ilgili şiirlerini okumuş, şarkılarını söylemişlerdir.
Eğitim
Okul öncesi öğretmenleri olarak zoom üzerinden “Etkileşimli Kitap Okuma” eğitimlerine katılım sağladık. Eğitimde etkileşimli kitap okumanın tanımı, önemi, amaçları ve yöntemleri hakkında bilgi paylaşımı yapılmıştır. Ayrıca etkileşimli kitap okuma etkinliklerinde kullanılabilecek çeşitli teknikler ve uygulamalar gösterilmiştir. Ayrıca, sınıfta etkileşimli kitap okuma ile ilgili konuşarak görüş ve önerilerimizi bildirerek, konu ile ilgili video izlendi.
Planlama
Etkileşimli okuma yöntemi ile okunacak kitaplar belirlenmiş ve günlük eğitim akışları planlanmıştır. Kitap seçimlerinde, Milli Eğitim Bakanlığının gönderdiği EKOP’a uygun olan kitaplar seçilmiştir. Bu Kitaplar; Bu Kış Uyumazsak Olmaz mı?, Renkli Çizmeler, Kuyruğum Kayboldu, Kış Geliyor ve Pencereye Konan Saat adlı kitaplar belirlenmiştir.
Uygulama
Etkileşimli kitap okumalarının merkeze alındığı günlük eğitim akışları uygulanmıştır. Bu uygulamalarda, öğretmenler tarafından çeşitli etkileşimli okuma teknikleri kullanılmıştır. Bu teknikler arasında, soru-cevap, drama, resim yapma, müzik dinletisi, serbest konuşma gibi teknikler yer almıştır.
Bilgilendirme
Okunan kitaplardaki bilinmeyen kelimeler belirlenmiştir. Bu kelimeler, çocukların anlayabileceği şekilde açıklanarak çocuklara sunulmuştur. Bilinmeyen kelimelerle ilgili resimli broşür hazırlanarak çocukların erişimine sunulmuştur.
Sonuç
Aile buluşmaları faaliyetleri, projenin amacı olan öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek ve dilimizin zenginliklerini tanımalarına yardımcı olmak için önemli bir adım olmuştur. Bu faaliyetler sayesinde, aileler proje hakkında bilgilendirilmiş, projeye destek olmaları ve katkıda bulunmaları sağlanmıştır. Ayrıca, aileler ve çocuklar birlikte çalışarak dil becerilerini geliştirme fırsatı bulmuşlardır.
Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları, çocukların dil becerilerini geliştirmeye yönelik önemli bir çalışmadır. Bu çalışma sayesinde çocuklar etkileşimli kitap okuma yoluyla kelime dağarcıklarını genişletmiş, dil becerilerini geliştirmiş ve kitap okuma alışkanlığı kazanmışlardır.
Adres:
PLEVNE MAH. 12027 SK. PLEVNE İLKOKULU BLOK NO: 24/2 İÇ KAPI NO: 1 ALTIEYLÜL / BALIKESİR
Telefon
02662216312